fbpx

Veelgestelde Vragen

Bijwerkingen

Het is heel normaal om tijdens de eerste paar dagen bijwerkingen te ervaren. Denk hierbij aan misselijkheid, hoofdpijn, onregelmatige stoelgang etc. Dit zijn detox sympotomen en je lichaam is zich aan het aanpassen aan je nieuwe eetpatroon.

Dit alles verdwijnt wanneer je weer eiwit gaat eten (dag 4-5).

Zorg ervoor dat jou waterinname op deze dag goed is. Dit zorgt ervoor dat jouw lichaam kan ontgiften. Het water spoelt namelijk de gifstoffen in je lichaam weg.

Als je problemen op de WC ervaart dan komt dit waarschijnlijk door de hoeveelheid eiwitten die je eet. Meestal komt dit doordat mensen groenten overslaan.

Groenten bevatten veel vezels die nodig zijn om eiwitten te verwerken. Sla groenten dus NIET over!

Als je moeite hebt met al de groenten, dan kun je een vezel supplement overwegen. Voor veel mensen is dit een goede oplossing. Wij raden dit vezelsupplement aan. 

Wandelen

Wij raden aan om jouw wandeling in de ochtend te doen. Op dit moment van de dag heb je nog de meeste energie om dit te doen. 

Voor sommige mensen kan dit moeilijk zijn door volle werkdagen of het zorgen voor de kinderen. 

Bekijk in dit soort gevallen op welke momenten van de dag je wel tijd hebt voor een wandeling.

Maaltijden

De aangegeven tijdstippen in het Dieet Plan en de A tot Z Checklist zijn slechts richtlijnen. Ieder zijn dag ziet er anders uit. Voel je dus vrij om zelf de tijdstippen van je maaltijden te bepalen.

Probeer je eerste maaltijd zo laat mogelijk op de dag te eten. Dit heet intermittent fasting en het is bewezen dat dit goed bij afvallen helpt. Het zorgt er onder andere voor dat je minder calorieën op een dag eet.

Probeer je eerste maaltijd dus zo laat mogelijk te plannen. 4 uur nadat je wakker wordt is een ideale tijd om je 1e maaltijd te eten.

Als je liever 3 maaltijden eet in plaats van 4 dan is dit mogelijk. Zorg er dan wel voor dat je het totale aantal voedingsstoffen van die dag in de 3 maaltijden hebt verwerkt.

Forceer je zelf niet om te eten als je geen honger hebt. Het feit dat je een maaltijd hebt ingepland betekent niet dat je ook daadwerkelijk moet eten.

Op dit soort momenten komen eitwitshakes met water goed van pas. Zo krijg je wel je eiwitten binnen als je geen zin in eten hebt. 

Smoothies

Het is heel lastig om je smoothie goed te laten smaken zonder eiwitpoeder. Om deze reden raden wij het af om een smoothie te maken op dag 2.

Onze smoothies bestaat uit de volgende onderdelen: Eiwitpoeder, water, amandelmelk (mag ook cashew of kokosmelk zijn), ijsblokjes en groenten.

Zelf raden we komkommer, spinazie, boerenkool en selderij aan. Smaken verschillen dus probeer zelf ook nieuwe combinaties uit!

Eiwitpoeder

Een goed eiwitpoeder heeft minder dan 4g koolhydraten , minder dan 2g suiker en 20 à 30 gram eiwit per portie/scoop.

Dit zijn de eiwitpoeders die wij aanraden:

Whey Isolate Perfection

Vegan Perfection

Eiwitpoeder in de winkel is vaak duurder. Body & Fit heeft de beste prijzen. De beste koop zijn de grootverpakkingen omdat je hiermee het meest bespaart. 

Vragen over eten en drinken

We zijn niet instaat om af te wijken van de voedsellijsten om wat voor reden dan ook.

Wij kunnen de resultaten niet garanderen als je afwijkt van de challenge. Als je dit toch doet zijn de consequenties voor jou.

Water met prik (zoals Spa Rood) is toegestaan zolang het geen zoetstoffen of andere toegevoegde ingrediënten bevat. Alle water met prik varianten die wel caloriën bevatten zijn niet toegestaan.

Koffiedrinkers
Zwarte koffie is toegestaan (met en zonder cafeïne). Stevia of anders zoetstoffen zijn niet toegestaan. De enige uitzondering is een scheutje ongezoete amandel, kokos of cashewnoot melk (0g suiker). Echt alleen een scheutje.


Geen sauzen of dressings
Ook de suikervrije of caloriearme niet. Appel- en rode wijn azijn zijn wel toegestaan tijdens de challenge. 

Ongezoete non zuivel melk zoals amandel, kokos of cashewnoot is oké om te drinken gedurende de challenge. Tijdens het vasten is het niet toegestaan om deze melksoorten te drinken. Let wel op dat deze melk 0g suiker of andere kunstmatige zoetstoffen bevat.

Vragen over afvallen en afvalplateau's

In de eerste week zul je dankzij de detox al snel gewicht verliezen. Dit komt door vasten, weinig calorieën en een koolhydraat detox.

Let op: Je zult minder snel afvallen of op een afvalplateau raken rond de dagen 7-9. Dit komt door de herintroductie van koolhydraten in het dieet.

Verwacht dit van de voren en blijf rustig als het gebeurt. Blijf gemotiveerd en geef niet op. Je zult weer gaan afvallen.


Sommige deelnemers aan deze challenge zullen 5 kilo afvallen andere 10 kilo. Hoeveel je afvalt hangt af van meerdere factoren. 

Sommige mensen zijn meer insuline resistent dan andere waardoor het voor deze mensen moeilijk is om koolhydraten te verwerken.

Andere mensen zullen tijdens de challenge ‘cheaten’ met de gedachte dat dit toch niet veel verschil zal maken. 

PAS OP: Het eten van extra koolhydraten tijden de detox fase van deze challenge zal ervoor zorgen dat je minder afvalt tijdens de challenge.

Raak niet gedemotiveerd door tegenslagen en vraag om hulp in de Facebookgroep! Je zult zien dat als je gemotiveerd blijft tot het einde je succesvol zal afvallen

Wil je meer afvallen? Dat kan, start in dit geval de challenge na de ‘rust dag’ opnieuw!

 

* Als je koolhydraten herintroduceert en je gewicht is al voor 4 dagen hetzelfde: Haal koolhydraten uit je dieet voor een paar dagen (of voor de rest van de challenge).

Sommige mensen zijn meer insuline resistent. Dit zorgt ervoor dat jouw lichaam minder makkelijk vet verbrandt wanneer het koolhydraten binnenkrijgt.

Expirimenteer met de hoeveelheid koolhydraten om te zien wat voor jouw lichaam werkt.

Dankzij de opzet van de challenge heb je de mogelijkheid om meer dan 10 kilo kwijt te raken.


Heb je nog vragen die niet beantwoord zijn? Schroom niet en vraag het ons in de besloten Facebook support groep. Wij zullen ons best doen om al je vragen te beantwoorden.