fbpx
Doe mee aan onze
gratis Afslank training!

En ontdek hoe jij 5 tot 10 kilo kan afvallen in
3 weken!

3 Koolhydraatarme Kerstmenu’s

Het is al bijna weer kerst!

Ben jij degene die dit jaar het kerstdiner op tafel gaat zetten, maar heb je nog geen idee wat je gaat maken?

Geen zorgen ik ga je helpen met deze koolhydraatarme kerstmenu's!

Inhoud:

Deel dit artikel met je maatjes


Met de 3 koolhydraatarme kerstmenu’s die in dit artikel zijn opgenomen kan jij in een handomdraai een heerlijk kerstdiner op tafel zetten.

Voor elke gang heb ik 3 recepten uitgekozen.

Alle recepten in dit artikel zijn koolhydraatarm: perfect voor wanneer jij bezig bent met afvallen of op je lijn aan het letten bent

Wil jij een lekker en gezond kerstdiner op tafel zetten?

Lees dan vooral verder!

Koolhydraatarme kerstmenu's kan je vinden in dit artikel. Voorgerechten, hoofdgerechten, bijgerechten en nagerechten


Voorgerechten

Recept 1: Pompoensoep

Een soepje als voorgerecht is altijd een goed idee.  

Deze simpele, maar heerlijke pompoensoep maak je van pompoenblokjes die je in de supermarkt kan kopen.

Pompoen bevat per 100 g slechts 2 g koolhydraten en dat maakt dit soepje perfect voor in deze lijst.

Het recept is van Low Carb Chef.

Klik hier voor het recept van deze pompoensoep.



Recept 2: Rucola salade met avocado, zalm en tomaat

Deze lekkere, koolhydraatarme salade biedt uitkomst wanneer je geen fan bent van soep.  

Deze romige salade is mijn favoriet uit het lijstje van voorgerechten.

De salade zit vol gezonde vetten en eiwitten.

Daarnaast bevat deze salade vrij weinig koolhydraten!

Het recept is van Koolhydraatarm recept.

Klik hier voor het recept van deze salade.



Recept 3: Koolhydraatarme tomatensoep

Deze klassieker kon eigenlijk niet in het rijtje ontbreken.  

De koolhydraatarme tomatensoep uit dit recept is super makkelijk om te maken en mega lekker!

Met dit voorgerecht weet je zeker dat je verantwoord aan het genieten bent.

Het recept is van Ziektevrij Leven.

Klik hier voor het recept van deze tomatensoep.

Deze koolhydraatarme tomatensoep is het perfecte voorgerecht tijdens kerst!

5 tot 10 kilo afvallen in 3 weken?

Schrijf je in voor de gratis training.

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.


Hoofdgerechten

Recept 1: Zalm in dille roomsaus

Het hoofdgerecht tijdens het kerstdiner hoort alle andere gerechten te overtreffen. 

Met deze zalm in dille roomsaus zit je gelukkig goed.

Dit lekkere en makkelijke recept heeft een chique uitstraling en is ook nog eens koolhydraatarm.

Perfect voor wanneer jij indruk wilt maken op jouw (schoon)familie 😉

Het recept is van Koolhydraatarm Recept.

Klik hier voor het recept van de zalm in dille roomsaus.



Recept 2: Sappige kerstkalkoen

Een kalkoen recept in deze lijst opnemen was een must!

Kalkoen is hét hoofdgerecht wat bij kerst hoort.

Dit recept zal je een heerlijke en sappige kerstkalkoen opleveren waar iedereen van zal smullen.

Let op: dit gerecht kost wel wat extra voorbereiding, dus lees de instructies goed door

Het recept is van Flying Foodie.

Klik hier voor het recept van deze sappige kerstkalkoen.



Recept 3: Vegetarische Wellington

Uiteraard moest er ook een vegetarische optie tussen zitten.

Geen zorgen: deze vegetarische wellington zal je niet teleurstellen!

De wellington bestaat uit verschillende groenten en heeft een krokant bladerdeeg laagje.

Het recept is van Leuke Recepten.

Klik hier voor het recept van deze vegetarische Wellington.

Deze wellington is het perfecte vegetarische koolhydraatarme hoofdgerecht tijdens kerst!


Bijgerechten

Recept 1: Courgettebolletjes met ratatouille

Normaal gesproken vind ik de recepten van de allerhande niet zo indrukwekkend, maar dit recept is lekker en makkelijk!

Iets kleins voor naast het hoofdgerecht is altijd fijn tijdens het kerstdiner.

Deze courgettebolletjes maak je in een handomdraai en is het perfecte bijgerecht voor tijdens het kerstdiner.

Het recept is van de Allerhande.

Klik hier voor het recept van deze courgettebolletjes met ratatouille.



Recept 2: Geroosterde wortelen uit de oven

De hoofdgerechten tijdens kerst bestaan voornamelijk uit vlees.  

Deze geroosterde wortelen uit de oven kan je koolhydraatarm bereiden.

Wanneer jij op je lijn of op je calorie inname wilt letten, dan is het aan te raden rustig aan te doen met de kaas in dit recept.

Het recept is van Mind Your Feed.

Klik hier voor het recept van deze geroosterde wortelen uit de oven.



Recept 3: Sperziebonen in ham

Makkelijk, lekker, snel en onmogelijk om te verprutsen.

Deze sperziebonen in ham zijn perfect als bijgerecht tijdens de kerst.

Ben je geen keukenprinses? Geen zorgen: dit recept lukt altijd!

Het recept is van Ongewoon Lekker.

Klik hier voor het recept van de sperziebonen in ham.

Dit koolhydraatarme na gerecht is perfect voor tijdens kerst


Dessert

Recept 1: Chocolademousse zonder avocado

Nadat het hoofdgerecht op is, wordt er altijd halsreikend naar het dessert uit gekeken.  

Desserts zitten bomvol suiker en het was dan ook even zoeken naar wat passende alternatieven.

Dit chocolademousse recept bevat relatief weinig koolhydraten en bestaat maar uit 2 ingrediënten.

Makkelijk te maken en verantwoord genieten dus!

Het recept is van Flying Foodie.

Klik hier voor het recept van deze chocolademousse.



Recept 2: Citroen panna cotta

Ongelofelijk maar waar: niet iedereen is fan van chocolade.  

Wanneer jij meer van fris houdt, dan is dit recept het perfecte dessert voor jou!

Deze citroen panna cotta is fris, koolhydraatarm en lekker romig.

Het recept is van Low Carb Chef.

Klik hier voor het recept van deze citroen panna cotta.



Recept 3: Koolhydraatarme kerststol met spijs

De kerststol is toch ook echt een klassieker die niet in het rijtje mag ontbreken.  

Het is vrij makkelijk om een koolhydraatarme kerststol te maken.

Dit dessert is voor de mensen die tijdens kerst liever iets hartigs eten na het hoofdgerecht.

Het recept is van Koolhydraatarm Recept.

Klik hier voor het recept van deze kerststol.



Aan de hand van deze recepten ben je in staat om tijdens kerst verantwoord te genieten.

Lekker eten en genieten staat in deze tijd centraal.

Het kan natuurlijk gebeuren dat je tijdens deze dagen aankomt.

Wanneer je jouw aangekomen gewicht (of meer) wilt kwijtraken, dan is het belangrijk om een goed plan te hebben.

Bedenk voor jezelf wat je wilt bereiken en hoe je dit wilt gaan bereiken.

Je kunt dit doen door koolhydraatarm te gaan eten, meer te gaan sporten of calorieën te gaan tellen.

Sommige mensen hebben echter een stok achter de deur nodig.

Wanneer dit voor jou het geval is, dan is onze 3 Weken Afslank Challenge iets voor jou.

Dit is een stap-voor-stap plan waarmee je jouw streefgewicht zal bereiken.

Dit plan is ontworpen om onze deelnemers 5 tot 10 kilo te laten verliezen in slechts 3 weken.

In onze besloten Facebookgroep delen deelneemsters inspiratie, motivatie en recepten met elkaar.

Deze groep is voor veel vrouwen de ‘stok achter de deur’.

Probeer afvallen alsjeblieft niet alleen.

Doe dit met vrouwen die jou begrijpen en je helpen.

Als jij klaar bent om een positieve verandering in jouw leven aan te brengen, dan zien we je graag terug bij onze challenge.



Vond je dit artikel leerzaam of heb je nog vragen?

Laat het mij weten in de reacties hieronder.

Deel dit artikel met je maatjes

Bas

Bas

Ontvang nu jouw gratis Afslank training!

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.

Recente berichten

Volg ons op facebook