fbpx
Doe mee aan onze
gratis Afslank training!

En ontdek hoe jij 5 tot 10 kilo kan afvallen in
3 weken!

Snel afvallen? Vermijd een crashdieet en doe dit!

Wil je snel afvallen?

Vermijd dan een crashdieet en doe dit!

Inhoud:

Deel dit artikel met je maatjes


Niks stelt meer teleur dan hard werk zonder resultaat.

Je hebt allerlei voedingsschema’s en diëten geprobeerd.

Ze beloven allemaal dat je langzaam maar zeker gewicht verliest.

De eerste paar dagen of weken gaat dat goed.

Maar daarna is het lastig om verleidingen te weerstaan… 

Na één keer zondigen ben je meteen weer terug bij af.

Het kost het je weken om wat vooruitgang op de weegschaal te zien.

Tijd voor een methode die wél duidelijk resultaat geeft!

Een crashdieet klinkt dan als dé oplossing.

Je kan zo in korte tijd veel gewicht verliezen.

Eindelijk ben je verlost van die overtollige kilo’s!

Maar gaat dat echt zo makkelijk?



Voordelen van een crashdieet

De basis van een dieet is simpel: je eet minder calorieën dan je lichaam verbrandt.

Jouw lijf gaat de vetreserves verbranden.

Met resultaat: je verliest gewicht.

Dat noem je een calorietekort.

Een groter calorietekort betekent dat je meer vet verbrandt en sneller afvalt.

Er zijn verschillende crashdiëten die allemaal verschillende voedselgroepen bevatten en uitsluiten.

Van het ene crashdieet krijg je minder honger.

Een ander crashdieet beweert dat je er meer energie van krijgt.

Er bestaan zelfs crashdiëten die je aanvult met supplementen.

Dit zou de vetverbranding stimuleren.

De overeenkomst tussen alle crashdiëten: je verliest snel gewicht.


Claims als een kilo per dag afvallen kunnen echt waar zijn.

Als je maar weinig genoeg calorieën binnenkrijgt!

Waarschijnlijk kijk je er al naar uit om de cijfers op de weegschaal écht te zien dalen.

Als je daarvoor een korte tijd flink moet doorzetten, dan heb je dat er wel voor over! 

Een Crashdieet kan snel resultaat opleveren


Nadelen van een crashdieet

Het klinkt mooi, maar helaas is het te mooi om waar te zijn.

Crashdiëten kennen veel nadelen die niet alleen vervelend zijn, maar zelfs je lichaam beschadigen.


1. Je komt voedingsstoffen tekort

Een crashdieet is gebaseerd op veel minder eten.

Daardoor krijg je automatisch ook minder belangrijke voedingsstoffen binnen.

Als je veel groente en fruit eet, krijg je wel wat vitamines binnen.

Helaas zijn dat lang niet de enige voedingsstoffen die je nodig hebt.

In bijvoorbeeld vlees, vis, pasta, aardappelen, noten en zuivelproducten zitten ook belangrijke voedingsstoffen.

Als je zó extreem weinig calorieën tot je neemt, kun je nooit genoeg van al die voedingsstoffen binnen krijgen.

Het is geen gebalanceerd dieet.

Je kunt op deze manier je lichaam niet gezond houden.



2. Je verliest niet alleen vet

Als de kilo’s als sneeuw voor de zon verdwijnen, dan geeft dat een boost aan je motivatie.

Het dieet werkt en je valt echt af! 

Met een crashdieet verlies je soms in het begin wel een kilo per dag.

Maar vergis je niet: dat is niet 1 kilo aan vet per dag. 

Tijdens een crashdieet gaat jouw lichaam namelijk ook spiermassa verbranden (1).

Spieren kosten energie om te onderhouden.

Daarvoor moet je genoeg calorieën binnenkrijgen.

Tijdens het crashdieet is er niet voldoende brandstof om al je spiermassa te onderhouden.

Je lichaam verbrandt dus ook een deel van je spieren.

Ook verlies je tijdens een crashdieet veel vocht.

Dat komt doordat je lichaam naast vet en spiermassa ook glycogeen verbrandt.

Het stofje glycogeen houdt aardig wat vocht vast.

Elke gram glycogeen draagt wel 3 keer zijn eigen gewicht!

Als je glycogeen verbrandt, verliest je lichaam dus flink wat vocht.

Het resultaat?

Het getal op de weegschaal is lager.

Maar dat komt vooral doordat je lichaam minder vocht kan vasthouden.

Met een crashdieet verlies je niet alleen vet maar ook spier

5 tot 10 kilo afvallen in 3 weken?

Schrijf je in voor de gratis training.

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.


3. Een crashdieet vertraagt je stofwisseling

Van nature is ons lichaam voorbereid op een extreem voedseltekort.

Als je een stuk minder eet, dan vertragen allerlei processen in het lichaam.

Dat is slim, want zo heeft je lichaam minder energie nodig. 

Aan de andere kant zorgt het ervoor dat je minder calorieën verbrandt.

Je stofwisseling vertraagt.

Je calorietekort wordt opeens kleiner.

Want als je lichaam steeds minder verbrandt, moet je steeds minder eten om af te vallen.



4. Meer stress

Crashdiëten geven lichamelijke én mentale stress.

Je lichaam mist een heleboel voedingsstoffen en energie.

Hierdoor moet het zich flink aanpassen.

Je lichaam moet vechten om zo goed mogelijk te blijven functioneren.

Mentaal geeft een crashdieet ook de nodige klappen.

Je bent constant aan het strijden met je eetlust, energiepeil en zelfbeeld.

Je gaat calorierijk voedsel als iets slechts zien.

Alleen omdat je het tijdens het crashdieet moet laten liggen.

Kortom: je bent in je hoofd constant bezig met dingen die eigenlijk alleen maar stress geven.



5. Eetbuien

De combinatie van veel stress, een uitgehongerd lichaam en weinig energie is hét recept voor eetbuien.

Probeer maar eens een lekkere maaltijd of snack te laten staan op moeilijke momenten.

Zoals na een lange, vervelende dag.

Zeker wanneer je moe bent, is dit bijna onmogelijk. 

Na de eetbuien voel je je ook alleen maar slechter.

Dit verhoogt je stressniveau nog meer.

Crashdiëten zijn berucht om de manier waarop ze je in een cyclus van eetbuien trekken.

Daar wordt niemand gezonder of gelukkiger van!

Een Crashdieet kan eetbuien oproepen


6. Het jojo-effect

Wat denk je dat eetbuien en een tragere stofwisseling je opleveren?

Je raadt het al: je komt dan ontzettend snel aan.

Dit is dus hoe het bekende jojo-effect ontstaat.

Je lichaam is uitgeput.

Het verbrandt een stuk minder, terwijl het juist om meer eten vraagt. 

Je denkt dan misschien: ik let gewoon extra op wanneer ik klaar ben met het crashdieet.

Je voedingspatroon in de gaten houden is helaas niet voldoende om het jojo-effect te vermijden. 

Je lichaam is door het crashdieet simpelweg anders gaan werken.

Het verbrandt niet meer genoeg om te voorkomen dat je weer aankomt.

Vaak zelfs ‘inclusief rente’.

Door het jojo-effect is je gewicht zelfs hoger dan het startgewicht waar je mee begon.



Snel, gezond én blijvend afvallen zonder crashdieet

Aan snel afvallen heb je uiteindelijk niets als het betekent dat je al het gewicht er gewoon weer bij krijgt.

Qua gezondheid ga je er ook niet op vooruit als je constant je lichaam uithongert en uitput.

Dat moet écht anders.

Daarom hebben wij een manier ontwikkeld om snel, gezond én blijvend af te vallen: de 3 Weken Afslank Challenge.

Belast je lichaam niet met vermoeidheid, uithongering, eetbuien en het jojo-effect.

Geef je lichaam precies wat het nodig heeft om vol energie vet te verbranden.

Zo val je af en blijven de kilo’s er ook af!

De 3 Weken Afslank Challenge is gezonder dan een crashdieet

Met de 3 Weken Afslank Challenge val je gegarandeerd 5 tot 10 kilo af in 3 weken.

Je raakt eindelijk die overtollige kilo’s kwijt en wint een hoop zelfvertrouwen. 

Afvallen hoeft niet ten koste te gaan van jouw gezondheid.

Sterker nog, dat is helemaal niet de bedoeling!

Je wilt jouw lichaam juist gezonder maken.

Je hoeft deze challenge alleen te doen.

We hebben een zeer betrokken Facebookgroep met meer dan 1.000 vrouwen.

Dagelijks worden er tips, motivatie, recepten en aanmoedigingen in deze groep gedeeld.

Doe mee aan de 3 Weken Afslank Challenge als je klaar bent om een positieve verandering in je leven aan te brengen.

Deel dit artikel met je maatjes

Bas

Bas

2 reacties

  1. Hallo,

    Ik zou heel graag met de 3 weken challenge willen beginnen, maar ik ben heel sceptische. Ik heb al zoveel pogingen gedaan en veel werkte niet. Ik wil nu voor altijd mijn kilo’s kwijt en niet dat ik volgend jaar alles er weer aan heb.
    Ik wil mijn eet gewoontes aanpassen, maar ik wil ook wel een keer een frietje, bakje chips chocolade, snoepje anders kan ik het niet volhouden. Ik ben ook een hele moeilijke eter. Ik lust niet veel. Als er iets in een recept zit wat ik niet lust dan raak ik in paniek wat moet ik nu daarvoor in de plaats pakken. Ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen, maar dat denk ik wel. Ik hoop dat jullie mij kunnen overtuigen dat ik mee ga doen met de challenge.
    Ik hoor graag van jullie.

    groetjes Marielle van Zandvoort

    1. Hoi Marielle, onze challenge veranderd voornamelijk je eetgewoontes. Die gewoontes zorgen ervoor dat je ook op gewicht blijft en niet gaat jojoën. Er is tijdens het afvallen zeker ook ruimte voor wat lekkernijen, dus dat kan zeker! Wbt de moeilijke eter: je zal met dit programma wel wat nieuwe dingen gaan proberen denk ik. Je kan er op twee manieren naar kijken. 1) ik lust dat niet en dan niet proberen of 2) ik probeer het en ga d’r met een open blik in :-). Ik ga je niet overtuigen om mee te doen, dat moet je zelf doen. Misschien handig om te weten dat we een 30 dagen geld terug garantie hebben. Groetjes, Bas

Reacties zijn gesloten.

Ontvang nu jouw gratis Afslank training!

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.

Recente berichten

Volg ons op facebook