fbpx
Ontvang de 3 weken afslank challenge - gratis training!

Ga vandaag nog op weg naar 5 tot 10 kilo minder!

Jouw Wandelschema Voor Afvallen

Wil jij afvallen door te wandelen?

Lees in dit artikel hoe dit wandelschema ervoor zorgt dat jij kan afvallen.

Begin vandaag wandelen en afvallen met dit schema!

Inhoud:

Deel dit artikel met je maatjes

 
Wanneer jij wilt afvallen door te wandelen, dan is het handig om een wandelschema aan te houden.

Dit zorgt ervoor dat je consistent wandelt.

Je lichaam verbrandt hierdoor op een structurele basis calorieën en dit kan ervoor zorgen dat je afvalt.



De Hartstichting & het Voedingscentrum (1,2) raden aan om minimaal 2,5 uur per week matig intensief te bewegen.

De volgende activiteiten vallen onder matig intensief bewegen (3).

  • Langzaam traplopen
  • Wandelen
  • Aquarobics
  • Badmintonnen
  • Fietsen (Bij 16 km/u en lager)
  • Nordic walking
  • Yoga
  • Voleyballen
  • Tafeltennis
  • E-biken




Door te bewegen verminder je de kans op hart- en vaatziekten (1,4,5).

Naast de 2,5 uur per week matig intensief bewegen raad de Hartstichting ook krachttraining aan.

Krachttraining versterkt je spieren en botten (6,7) .



Dit kan je overigens met wandelen combineren.

Doe bijvoorbeeld onderweg wat squats of ren een paar trappen op die je tegenkomt. 

Des te vaker en intensiever je beweegt, des te beter dit is voor je gezondheid (1).


Een Wandelschema kan ervoor zorgen dat je dagelijks wandelt


Voordelen van wandelen voor je gezondheid



Dagelijks wandelen brengt verschillende gezondheidsvoordelen met zich mee.

  • Wandelen verlaagt je bloeddruk (8).
  • Wandelen verbetert je lichaamshouding
  • Wandelen verbrandt calorieën
  • Wandelen verbetert je bloedsomloop



Wandelen is een makkelijke manier om direct meer aan beweging te doen.

Iedereen kan namelijk wandelen en een blokje om is zo gedaan.



Door dagelijks te wandelen ben jij goed op weg om een gezonde leefstijl te creëren.

Wandelen is om deze redenen een essentieel onderdeel van onze 3 Weken Afslank Challenge.


Een wandelschema kan je helpen met een gezonde leefstijl


Afvallen door te wandelen: het wandelschema

Pin dit plan!

Pin dit plan!

Wandelen kan al gauw eentonig worden.

Om verveling te voorkomen en ervoor te zorgen dat jij gemotiveerd blijft is dit wandelschema per week verschillend.



Je kunt het wandelschema zwaarder of minder zwaar maken als je daar behoefte aan hebt.

Dit doe je door langer of minder lang te lopen dan aangegeven in het wandelschema.


Dit wandelschema voor beginners biedt jou per week een uitdagend programma aan.


In 21 dagen zul je afvallen, meer energie hebben en aan spieropbouw doen.

Afvallen kan wel met wandelschema


Opbouw van het wandelschema



Hieronder een toelichting van het wandelschema.

  • Rustig: dit is wandelen in een ontspannen tempo
  • Gemiddeld: verhoogd tempo, maar je zou nog steeds instaat moeten zijn om te praten
  • Snel: praten zou moeilijk moeten zijn tijdens dit tempo.


Week 1: Bouw je wandeltijd op

Zorg ervoor dat je twee keer per dag loopt.

Eén keer in de ochtend en één keer in de avond.


Je mag er ook voor kiezen om op andere momenten te wandelen, zolang het maar twee keer per dag is.

Je wandeltempo zou deze week tussen rustig en gemiddeld moeten liggen.



Week 2 – Verander je wandeltempo

Het wisselen in wandeltempo is een makkelijke en effectieve manier om meer calorieën te verbranden.

Zorg ervoor dat je tijdens het snelle tempo je armen actief meebeweegt.


Week 3 – Voeg krachttraining toe


Je hebt geen sportschool of gewichten nodig om je benen sterker te laten worden.

Het gebruiken van je eigen lichaamsgewicht is een effectieve manier om je benen sterker te maken.

Traplopen en squats zijn hier een goed voorbeeld van.


Helaas zal niet iedereen instaat zijn om met die wandelschema af te vallen…

Met dit wandelschema zal niet iedereen afvallen


Wanneer wandelend afvallen je niet lukt

Voor veel mensen zal alleen wandelen niet genoeg zijn om hun streefgewicht te bereiken.

Wanneer iemand bijvoorbeeld voldoende wandelt, maar te veel (ongezond) voedsel eet dan zal diegene niet afvallen.

Afvallen gebeurt wanneer iemand meer calorieën verbrandt dan dat diegene binnenkrijgt.

Dagelijks bewegen is belangrijk, maar jouw voedingspatroon is het belangrijkst als je wilt afvallen.


Wel of niet afvallen hangt voor 80% van voeding af en voor 20% van sport.

Wandelen + Een koolhydraatarm dieet = Afvallen



In onze 3 Weken Afslank Challenge hanteren wij de bovenstaande formule.

Onze klanten vallen tussen de 5 en 10 kilo af gedurende deze challenge.


Is alleen wandelen niet genoeg om jouw streefgewicht te bereiken?

Of heb je behoefte aan meer begeleiding tijdens het afvallen?

Dan is onze 3 Weken Afslank Challenge iets voor jou!



Het creëren van gezonde gewoontes is een van de belangrijkste onderdelen in deze challenge.

Dankzij deze gewoontes zal je ook na de challenge op een gezond gewicht blijven.

Hiermee voorkomen we dat je gaat jojoën.

Hiernaast bieden we ondersteuning en motivatie in onze besloten Facebook groep.

In de Facebook groep worden ook resultaten, tips en recepten gedeeld!




Als je klaar bent om verandering in je leven aan te brengen dan is onze challenge iets voor jou.

Klik hier om jouw 3 Weken Afslank Challenge vandaag te starten.


Heeft dit artikel jou op weg geholpen om af te vallen?

Laat het me weten in de reacties hieronder!

Deel dit artikel met je maatjes

Bas

Bas

Ontvang nu jouw 3 weken afslank challenge - gratis training

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.

Recente berichten

Volg ons op facebook

delingen