fbpx
Ontvang de 3 weken afslank challenge - gratis training!

Ga vandaag nog op weg naar 5 tot 10 kilo minder!

Afvallen door te wandelen

Wist je dat wandelen de beste manier is om af te vallen?

In dit artikel leer je aan de hand van 5 tips hoe je vandaag kan beginnen met wandelend afvallen.

Inhoud:

Deel dit artikel met je maatjes




Ja…. dat lees je goed afvallen door te wandelen!

Sommige mensen zullen er sceptisch over zijn maar wandelen is weldegelijk een vorm van sport.

Sterker nog, het kan een hele goede vorm van sport zijn als je wilt afvallen.



Wandelen is de makkelijkste, meest effectieve en volgens sommige beste manier om af te vallen.

30 minuten per dag wandelen kan al wonderen doen voor jouw gezondheid.


Hoe wandelen helpt met het creëren van een gezonde leefstijl

  • Wandelen verlaagt je bloeddruk

  • Wandelen verbetert je lichaamshouding

  • Wandelen verbrandt calorieën

  • Wandelen verbetert je bloedsomloop


Afvallen door te wandelen.


Val ik met wandelen af?

Helaas zal alleen wandelen er niet voor zorgen dat je zal afvallen.

Wanneer jij bijvoorbeeld voldoende wandelt, maar te veel eet zal jij niet afvallen!

Op deze manier zul je dus niet afvallen.

Wandelen + Een koolhydraatarm dieet =
Afvallen



Door te wandelen en een koolhydraatarm dieet te volgen ben je wél instaat om af te vallen. 

Dit is de reden dat wandelen een belangrijk onderdeel van onze 3 Weken Afslank Challenge is. 



Hoeveel stappen moet je zetten om gezond te zijn?

Dat wandelen je kan helpen om af te vallen is inmiddels wel duidelijk.

De vraag die overblijft is: Hoeveel moet je wandelen om af te vallen?

Het antwoord op deze vraag is voor ieder persoon anders.

Iedereen is immers uniek.



Om toch een idee te krijgen hoeveel wandelen gezond is heeft dit onderzoek de volgende verdeling gemaakt:

  • Inactieve leefstijl: minder dan 5.000 stappen per dag is een teken van een inactieve leefstijl.

    Inactiviteit verhoogd de kans op hart- en vaatziekten en een hoge bloeddruk.

  • Matig actief: Tussen 5.000 en 7.499 stappen per dag.

  • Redelijk actief: Tussen de 7.500 en 9.999 stappen per dag

  • Actief: 10.000 stappen per dag. Dit aantal stappen is een goed doel als je wilt afvallen.

  • Heel actief: 12.500 stappen of meer. Dit is voor de mensen die echt hun beste beentje voorzetten.

Om te kunnen weten hoeveel stappen je zet moet je ze natuurlijk ook bijhouden.

Ik gebruik de app: Step Tracker – Pedometer Free & Calorie Tracker.

Dit is een gratis app voor op je telefoon en voor mij werkt die perfect!

Een habit app kan je helpen om je dagelijkse aantal stappen te halen


Wat is de beste tijd om te gaan wandelen?

Er zijn drie momenten op de dag waarop het een goed idee is om te wandelen.

Ochtend

Een ochtendwandeling is voor veel mensen de perfecte start van de dag.

In de ochtend is het rustig en kom je weinig mensen tegen.

Als je voor het ontbijt wandelt dan zal je lichaam voornamelijk vet verbranden.

Hiernaast zal een ochtendwandeling je al vroeg op de dag een voldaan gevoel geven.


Lunch

Niet iedereen houdt ervan om vroeg op te staan.

Als jij zo iemand bent dan is het beter om tijdens je lunch een stuk te gaan wandelen.

Een wandeling tijdens de lunch kan de stress die je op je werk ervaart verminderen.

Je kan dit natuurlijk alleen doen, maar je kan ook een collega meevragen.


Avond

Een avondwandeling kan perfect zijn als je op een doordeweekse dag alleen de avonduren voor jezelf hebt.

Het voordeel van een avondwandeling is dat je ze zo lang kan maken als je zelf wilt.

Je kan tijdens deze wandeling rustig je dag doornemen of nadenken wat je dit weekend gaat doen.



Iedereen z’n dag ziet er anders uit.

Wat de beste tijd is om te wandelen hangt van jouw persoonlijke schema.

Wil je het wandelen volhouden?

Zorg dan dat je een wandelschema volgt.

Dit zorgt ervoor dat jij consitent blijft lopen.

Het handige aan een wandelschema is dat je jouw vooruitgang kan zien.

Zorg ervoor dat je een wandelschema hebt die bij jou past.

Vrouw die met hond aan het wandelen is


5 tips om vandaag te beginnen met afvallen door te wandelen

1. Stel een doel voor jezelf

Dit is voor iedereen verschillend.

Je kan een doel maken op basis van tijd, afstand of het aantal stappen per dag.

Een goed doel is bijvoorbeeld: Ik wil elke ochtend 15 minuten wandelen voordat ik ontbijt.

15 minuten lijkt misschien niet veel.….


Toch adviseer ik je om eerst een makkelijk haalbaar doel te stellen.

Nadat je dagelijks 15 minuten in de ochtend wandelt kan je de wandeling langer maken.


2. Zoek een wandelmaatje

Het hebben van een wandelmaatje kan voor sommige mensen een stok achter de deur zijn.

Je wandelmaatje kan je collega op werk, een vriend uit de buurt of je hond zijn.

De laatste zal altijd enthousiast zijn om met je te wandelen ?.


3. Luister een audioboek/podcast

Luister tijdens het lopen naar een audioboek of podcast over een onderwerp wat jij interessant vind.

Tip: De Margriet stelde in dit artikel een lijst met de leukste podcasts samen.


4. Luister naar je favoriete muziek

Geen fan van audioboeken of podcasts?

Maak dan een playlist met je favoriete muziek voor tijdens het wandelen.

Zelf luister ik altijd naar de Red Hot Chili Peppers wanneer ik wandel met muziek.


5. Laat je inspireren

Het is altijd een goed idee om inspiratie op te doen door te kijken wat andere doen.

Een blog die ik zelf graag lees is de wandelvrouw.

Dit is dé blog om te volgen als wandelende vrouw.



Zoals eerder besproken zal alleen wandelen er niet voor zorgen dat je succesvol afvalt.

Wandelen gecombineerd met een koolhydraatarm dieet zoals in onze 3 Weken Afslank Challenge zorgt hier wel voor.

Je zult aan de hand van onze challenge 5 tot 10 kilo afvallen.

Het creëren van gezonde gewoontes is een van de belangrijkste onderdelen in deze challenge.



Op deze manier leer je ook hoe je na de challenge gezond kan blijven.

Hiermee voorkomen we dat je gaat jojoën.

Hiernaast bieden we ondersteuning en motivatie in onze besloten Facebook groep.

Hier worden ook resultaten, tips en recepten gedeeld!


Als je klaar bent om verandering in je leven aan te brengen doe dan mee aan onze challenge!

Klik hier om jouw 3 Weken Afslank Challenge vandaag te starten.



Laat een reactie achter als je iets vragen of opmerkingen hebt over afvallen door te wandelen!

Deel dit artikel met je maatjes

Bas

Bas

Ontvang nu jouw 3 weken afslank challenge - gratis training

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.

Recente berichten

Volg ons op facebook

delingen