fbpx
Doe mee aan onze
gratis Afslank training!

En ontdek hoe jij 5 tot 10 kilo kan afvallen in
3 weken!

10 Redenen Waarom Afvallen Niet Lukt + Snelle Oplossingen

Afvallen is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan.

Er is een grote kans dat afvallen jou op dit moment niet lukt.

Ontdek hier hoe afvallen jou wel lukt!

Inhoud:

Deel dit artikel met je maatjes

Er bestaan ontzettend veel verschillende diëten die je vaak moeilijk volhoudt.

Zelfs als het lukt om ze vol te houden, dan geeft de weegschaal teleurstellende resultaten aan.

Of zitten de verloren kilo’s er in no time weer aan: het bekende jojo-effect.

Uiteindelijk ga je twijfelen aan jezelf: doe ik het wel goed?

Heb ik wel genoeg wilskracht of is er iets mis met mijn lichaam?

Meestal ligt het daar allebei niet aan.

Afvallen lukt niet omdat je simpelweg wat belangirjke kennis mist.

Lees hier waarom het afvallen niet lukt en hoe je eindelijk de kilo’s laat verdwijnen!



10 redenen waarom afvallen niet lukt

Het is mateloos frustrerend als het afvallen maar niet lukt.

Vol goede moed maak je verstandige keuzes in je eetpatroon en sla je lekkernijen over.

Als de weegschaal steeds maar hetzelfde gewicht (of zelfs meer) aangeeft, voelt dat ontmoedigend.

Laat de moed je niet in de schoenen zinken, want met de juiste kennis op zak lukt het wél!



1. Je drinkt te veel calorieën 

Een smoothie of vers geperst sapje: hartstikke gezond, toch?

Laat je niet misleiden door de vitamientjes, want vruchtensappen zitten bomvol suiker.

Een glas sinaasappelsap heeft bijna evenveel suikers als een glas cola!

Sapjes en fruitsmoothies kunnen een reden zijn waarom afvallen niet lukt.

Daarom is het beter om je fruit te eten in plaats van te drinken.

Vervang ondertussen de sapjes zo veel mogelijk voor water.

Vruchtensap drink je vaak naast een maaltijd, waardoor je het dubbele aantal calorieën en suikers binnenkrijgt.

Daarnaast blijven de vezels uit het vruchtensap vaak achter in de machine.

Dat betekent dat je sneller weer trek krijgt.

Als je fruit in je maaltijd verwerkt, krijg je deze vezels wél binnen.

Daardoor heb je minder snel weer trek. 

Afvallen lukt niet als je veel fruitsmoothies drinkt


2. Zodra je jouw streefgewicht haalt, kom je weer aan

Misschien lukt het wel om de kilo’s eraf te krijgen, maar zitten ze er net zo snel weer aan.

Blijvend afvallen lukt je dus niet.

Is al dat harde werk voor niets geweest? 

Dit gebeurt vaak doordat je na het behalen van je streefgewicht niet meer let op je eetgewoontes.

Zo val je al snel terug in oude eetpatronen, of dat nou bewust of onbewust is.

Het is daarom verstandiger om het dieet rustig af te bouwen.

Houd daarnaast je eetgedrag in de gaten te houden.

Steek ook je kop niet in het zand: blijf je wekelijks wegen en stel voor jezelf een harde bovengrens.

Kom je bij dat gewicht in de buurt?

Trap dan even op de rem!

Laat de alcohol en suikers een tijdje staan, beweeg meer en zorg dat je voldoende nachtrust krijgt.



3. Je eet te veel op cheatdagen

Het is niet de bedoeling dat je eindeloos blijft eten op een cheatdag.

Het is prima om op een cheatdag er wat lekkers bij te nemen; want daar is de cheatdag voor!

Maar let op dat dit bij 1 maaltijd blijft en het niet buitenproportioneel wordt.

Anders lukt afvallen je echt niet!

Het eten van 3 grote fastfood-maaltijden met allerlei snacks, frisdrank en extra sauzen is bijvoorbeeld echt te veel voor een cheatdag.

Dan doe je al je inspanningen van de rest van de week teniet.

En dat is zonde, toch?

Afvallen lukt niet als je cheatday buiten proportie is


4. Je volgt een dieet dat niet bij je past

Iedereen is anders en het is belangrijk dat een dieet bij je past.

Als je tijdens een dieet veel producten moet eten die je eigenlijk helemaal niet lekker vindt, dan werkt dat al snel demotiverend.

Afvallen lukt niet in deze situatie.

Je wilt juist een dieet dat tot succes leidt!

Kies daarom een methode die bij jou past en die je op langere termijn volhoudt.

Denk hierbij aan onze 3 Weken Afslank Challenge waar je zelf mag bepalen wat je eet!



5. Je slaapt niet genoeg

Hoe kan te weinig slaap er nou voor zorgen dat afvallen niet lukt?

Het is toch echt zo!

Als je te weinig slaapt, kan het zijn dat jouw lichaam meer cortisol en ghreline aanmaakt.

Verhoogde cortisolwaarden en een stijging van het ghrelineniveau leiden allebei tot meer eetlust.

Het ken dus zo zijn dat je teveel eet omdat je niet genoeg slaapt.

Zonder dat je het doorhebt!


5 tot 10 kilo afvallen in 3 weken?

Schrijf je in voor de gratis training.

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.


6. Te veel eten omdat je sport

Je denkt misschien: die snoepreep heb ik er zo weer vanaf gesport! 

Het is goed om je lichaam te voeden met wat het nodig heeft, maar laat je niet misleiden.

Dat je sport, betekent niet dat je eindeloos extra kunt eten.

Als je meer calorieën binnenkrijgt dan je tijdens het sporten verbrandt, dan lukt afvallen je niet!

Houd dit dus goed in de gaten.

Afvallen lukt niet als je na het sporten jezelf met eten/drinken beloond


7. Je verliest vet, maar komt aan in spieren

Je dacht dat je zó goed bezig was, maar de weegschaal vertelt je dat afvallen niet lukt!

Hoe kan dat?

Als je fanatiek aan krachttraining doet, kom je aan in spieren.

Spieren wegen meer dan vet.

Het kan dus zijn dat je vet verliest, maar toch meer weegt omdat je meer spiermassa opbouwt.

Je kunt in dit geval beter jouw vetpercentage in de gaten houden.

Dit getal zegt namelijk precies hoeveel vet je hebt.

Een gewone weegschaal aangeeft slechts aan wat je in totaal weegt.



8. Je hebt een trage stofwisseling

Naarmate we ouder worden, vertraagt onze stofwisseling.

Daarom lukt afvallen niet of minder goed wanneer mensen wat op leeftijd zijn (1).

Maar er zijn ook andere redenen waarom afvallen niet lukt.

Als je te weinig eet, dan wordt je stofwisseling daar ook traag van!

Door een trage stofwisseling sla je meer vet op.

Daarnaast verbrand je een stuk minder dan een gemiddeld persoon. 

Gelukkig is je stofwisseling niet iets dat vaststaat.

Je kunt zelf actie ondernemen om de stofwisseling weer te versnellen! 

Tijdens een dieet wil je natuurlijk niet te veel eten, maar eet ook zeker niet te weinig.

Zorg dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, met name groente en ander koolhydraatarm voedsel.

Groenten bevatten weinig calorieën, maar veel belangrijke voedingsstoffen.

Zo blijft jouw lichaam bezig met verwerking en verbranding.

De tweede manier om je stofwisseling op gang te brengen is beweging.

Als je regelmatig beweegt, blijft jouw stofwisseling een stuk beter op peil. 

Als je beide manieren toepast heb je meteen twee vliegen in één klap!

Afvallen lukt niet of moeilijk wanneer je ouder bent


9. Teveel stress

Er zijn veel mensen die door stress en verdriet gaan emotie-eten.

Afvallen lukt hierdoor vaak niet.

Dat is echter niet de enige invloed die stress kan hebben op je gewicht.

Jouw lichaam kan door stress ook meer cortisol aanmaken.

Hierdoor krijg je meer honger en verlies je zelfs spiermassa.

Gelukkig zijn er verschillende manieren waarop je jouw stress kan verminderen.



10. Je staat er alleen voor

Afvallen is geen makkie.

Het is zelfs een enorme verandering in je leven!

Als je dat in je eentje moet doen, is het nóg moeilijker.

We kennen allemaal wel die momenten waarop alles even tegenstaat en je wel een steuntje in de rug kan gebruiken.

De steun van familie of vrienden kan precies zijn wat je nodig hebt.

Je voelt meer motivatie en kunt je ei kwijt wanneer het even moeilijk is.

Met de steun van anderen kom je verder!



Zo lukt het jou wél om af te vallen

Als het afvallen je niet lukt, zit daar vaak een simpele reden achter die je zelf nog niet in de gaten had.

Het is dus belangrijk om voldoende kennis van voeding en beweging te hebben.

Daarnaast is het cruciaal om een manier te vinden die bij jou past.

Een omgeving die je steunt helpt daar ook enorm bij.

In onze 3 Weken Afslank Challenge heb je alles in één.

Je leert samen om de juiste keuzes voor jou en je lichaam te maken.

Zo vind je een afvalmethode die bij jou past en heb je ondertussen alle support van onze community van ruim 1000 andere vrouwen. 

Afvallen lukt niet als je geen programma volgt


Ben jij klaar om een positieve verandering in je gezondheid aan te brengen?

Doe dan mee met onze 3 Weken Afslank Challenge.

Deel dit artikel met je maatjes

Bas

Bas

Ontvang nu jouw gratis Afslank training!

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.

Recente berichten

Volg ons op facebook