fbpx
Ontvang de 3 weken afslank challenge - gratis training!

Ga vandaag nog op weg naar 5 tot 10 kilo minder!

Afvallen Door Te Wandelen: In 6 Stappen Naar Succes

Wil jij afvallen door te wandelen, maar weet je niet hoe?

Ontdek dan hier hoe je aan de hand van 6 simpele stappen kan afvallen door te wandelen!

Inhoud:

Deel dit artikel met je maatjes


Afvallen door te wandelen.

Veel mensen zien wandelen niet als sport.

Een gemiste kans want het is een heel goede vorm sport!

Zeker wanneer jij wat extra kilo’s wilt kwijtraken.



Wandelen heeft verschillende gezondheidsvoordelen

  • Vetverbranding
  • Betere lichaamshouding 
  • Een verbeterde weerstand
  • Plus een aantal andere voordelen die ik in het artikel toelicht.


Er zijn veel mensen die twijfelen over hoe effectief wandelen is wanneer je probeert af te vallen.

De volgende vraag horen wij dan ook vaak:

Kan ik afvallen door alleen te wandelen?

Nee. Maar voordat je stopt met het lezen van dit artikel, laten we even kijken waarom.

De mensen die in het verleden met behulp van wandelen succesvol zijn afgevallen, kennen de volgende rekensom

Wandelen + een passend koolhydraatarm dieet: afvallen

De ervaringen van de deelnemers aan onze 3 Weken Afslank Challenge bewijzen dit.

En laat me één geheim van deze challenge met jou delen.

Tijdens de eerste 8 dagen van de challenge is wandelen de enige vorm van sport.

Er worden geen squats, push ups of andere oefeningen uitgevoerd.

Dit leidt tot de volgende vraag:

Waarom werkt wandelend afvallen zo goed?

Wandelen verbrandt vet zonder het lichaam heel moe te maken.

Wandelen is een stuk minder intensief dan hardlopen, maar helpt met de vetverbranding.

Daarnaast heb je na een intensieve sportsessie vaak honger.

Dit komt doordat je lichaam veel energie nodig heeft om te herstellen van de inspanning.

En hier ligt het gevaar op de loer.

Deze honger zorgt ervoor dat veel mensen alle calorieën die ze tijdens het sporten verbrand hebben, er weer aan eten.

Na een wandeling zul je deze honger niet ervaren.

Wandelen is een effectieve manier van vet verbranden zonder het hongergevoel achteraf.

WIN-WIN zou ik zeggen 😉

Hierdoor zul je niet alleen snel afvallen, , maar het grootste gedeelte van het verloren gewicht zal vet zijn.

Wandelen is echter niet alleen goed voor afvallen…

Afvallen door te wandelen


Waarom wandelen super goed is voor je gezondheid

Wandelen vermindert stress
Ons leven zit vol met dingen die we moeten doen.

Wandelen is een goede manier om te ontspannen.

Zo verlaag je het cortisolniveau in je lichaam.

Er zijn veel manieren waarop je stress kan verminderen.

Het voordeel van wandelen is dat het zo makkelijk is.

Je kunt het overal doen!

Je hebt geen sportschool of sportveld nodig.



Wandelen is een makkelijke gewoonte om te creëren
Een gewoonte zorgt ervoor dat iemand iets blijft doen, ook al is er geen motivatie.

Het is simpelweg de normale of ‘gewone’ manier waarop iemand leeft.

Regelmatig bewegen, bijvoorbeeld door te wandelen, is een belangrijk onderdeel van een gezonde leefstijl.

Wandel 30 minuten per dag en ervaar wat voor impact dit op je lichaam en humeur heeft.

Heb je hulp nodig met regelmatig wandelen?

Dan heb ik een gratis wandelschema voor je.

Een wandelschema helpt je jouw doelen te behalen.



Wandelen versterkt het hart
Onderzoek toont aan dat 5 dagen per week 30 minuten wandelen de kans op hart- en vaatziekten met 19% verkleint (1)!

Deze kans wordt volgens het onderzoek nog kleiner wanneer je verder of langer gaat wandelen.



Buikvet verbranden
Het hebben van buikvet is vervelend en je komt er moeilijk van af.

Onderzoek toont aan dat wandelen een van de beste manieren is om buikvet te verminderen.

Vrouwen die twaalf weken lang, driemaal per week 50 á 70 minuten wandelden verminderen daarmee hun taille met 2,8 cm!

Daarnaast verloren ze 1,5% van hun lichaamsvet (2).

Wandelen is dus een goede manier om van je buikvet af te komen.



Wandelen verbetert je lichaamshouding
Een ander groot gezondheidsvoordeel van wandelen is een verbeterde lichaamshouding.

Wandelen zorgt ervoor dat je heupen iets naar achter kantelen waardoor je rug zich automatisch recht.

Het mooiste is dat je hier geen moeite voor hoeft te doen. Dit gebeurt vanzelf tijdens het wandelen.



Het geeft je weerstand een boost
Wandelen kan de kans op ziek worden verminderen.

Onderzoek (3) toont aan dat de mensen die 30 tot 45 per dag wandelenden 43% minder ziektedagen hadden dan mensen die dit niet deden.

Daarnaast hadden de wandelaars minder klachten wanneer ze daadwerkelijk ziek werden.

Probeer dagelijks te wandelen om de bovenstaande gezondheidsvoordelen van wandelen te ervaren.

Mocht je het in de winter niet zien zitten om te wandelen. Probeer dan bijvoorbeeld dagelijks op de loopband te stappen.

Afvallen door te wandelen kan ook binnen


6 Stappen om wandelend af te vallen

1.      Je traint niet voor een marathon of sprint
Enkelgewichten, dumbells en je hoofd zweetband kan je allemaal thuis laten als je wilt afvallen door te wandelen.

Het verschil in verbrande calorieën is erg klein wanneer je met of zonder hulpmiddelen gaat wandelen.



2. Bepaal een wandel tijdstip
Dit kan bijvoorbeeld ’s ochtends, tijdens de lunch of  ’s avonds na het avondeten zijn.

Op een vast tijdstip wandelen zorgt ervoor dat je regelmaat hebt.

Wanneer de beste tijd is om te wandelen hangt helemaal van jouw dagindeling af.



3. Stel een doel voor jezelf
Dit is voor iedereen verschillend.

Je kunt een doel maken op basis van tijd, afstand of het aantal stappen op een dag

Een goed doel is bijvoorbeeld:

Ik wil elke avond 15 minuten wandelen na het avondeten

15 minuten lijkt misschien niet veel.

Maar het is aan te raden om een makkelijk haalbaar doel te stellen

Je kunt je doel altijd bijstellen nadat je jouw 1e doel hebt bereikt



4. Zoek een wandelmaatje
Een wandelmaatje is een stok achter de deur.

Dit kan een vriend, collega op je werk of je trouwe viervoeter zijn.

Die laatste zal in ieder geval altijd enthousiast zijn om met je op pad te gaan 😉



5. Luister naar een audioboek
Luister tijdens het lopen naar een audioboek of podcast over een onderwerp dat jou interesseert.



6. Maak een afspeellijst voor het wandelen
Als je geen fan van audioboeken of podcasts bent, dan kan muziek uitkomst bieden.

Maak een afspeellijst voor tijdens het wandelen.

Zodra je het 1e nummer van deze lijst hoort kom je meteen in de wandelflow.

Zoals eerder besproken, zal alleen wandelen er niet voor zorgen dat je succesvol afvalt.

Wandelen gecombineerd met een koolhydraatarm dieet zoals tijdens onze 3 Weken Afslank Challenge zorgt hier wel voor.

Je zal aan de hand van onze challenge 5 tot 10 kilo afvallen in slechts 3 weken!

Het creëren van gezonde gewoontes is een van de belangrijkste onderdelen in deze challenge.

Op deze manier houden onze deelnemers hun streefgewicht ook na de challenge vast.

Hiermee voorkomen we dat je gaat jojoën.

Hiernaast bieden de deelnemers elkaar ondersteuning en motivatie in onze besloten Facebook groep.

Hier worden ook resultaten, tips en recepten gedeeld!

Als je klaar bent om verandering in je leven aan te brengen doe dan mee aan onze challenge!

Klik hier om jouw 3 Weken Afslank Challenge vandaag te starten.


Laat een reactie achter als je iets vragen of opmerkingen hebt over afvallen door te wandelen!

Deel dit artikel met je maatjes

Bas

Bas

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ontvang nu jouw 3 weken afslank challenge - gratis training

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.

Recente berichten

Volg ons op facebook

delingen