fbpx
Ontvang de 3 weken afslank challenge - gratis training!

Ga vandaag nog op weg naar 5 tot 10 kilo minder!

5 tot 10 kilo Afvallen In 3 Weken Doe Je Zo!

Wil jij snel 5 tot 10 kilo afvallen?

Heb je al meerdere dingen geprobeerd, maar lukt afvallen niet?

Ontdek hier hoe jij 5 tot 10 kilo kan afvallen in 3 weken!

Inhoud:

Deel dit artikel met je maatjes

Het is bekend dat als je wilt afvallen je meer calorieën moet verbranden dan dat je binnenkrijgt.

In theorie is dit heel makkelijk, maar in de praktijk blijkt afvallen vaak moeilijk.



Afvallen is niet makkelijk.

Zeker niet als je meerdere kilo’s kwijt wilt.

In dit artikel geef ik je drie stappen waarmee jij 5 tot 10 kilo kan afvallen in de aankomende 3 weken.



Stap 1: Vermijd koolhydraten voor 1 week


Koolhydraatarm eten wordt steeds populairder.

Niet geheel zonder reden: het helpt veel mensen succesvol afvallen.

Onderzoek (1) toont aan dat een koolhydraatarm dieet effectiever is dan een vetarm dieet als je wilt afvallen.



Op het moment dat het lichaam een gebrek aan koolhydraten heeft begint het met het verbranden van vet.

Hiernaast zal het vermijden van koolhydraten je insulineniveau doen dalen.

Een opgeblazen gevoel en het onnodig vasthouden van water wordt hiermee tegengegaan (2, 3).

Dit zorgt ervoor dat je in je eerste week soms wel 4 kilo kan verliezen!



Koolhydraten zijn echter niet per se slecht.

Het eten van teveel koolhydraten is slecht.

Dit zorgt ervoor dat je aankomt.



Zorg dus dat je:

1. Koolhydraten voor 1 week vermijdt.

2. Hierna koolhydraten weer opbouwt naar de hoeveelheid die jouw lichaam nodig heeft.

Vermijd koolhydraten om afvallen mogelijk te maken


Stap 2: Eet veel eiwitten


Afvallen gebeurt wanneer iemand minder calorieën binnenkrijgt dan dat diegene verbrandt.

Helaas gaat afvallen vaak gepaard met honger en de wil om te snacken.

Dit kan je voorkomen door het eten van eiwitten.



Wanneer jij een verzadigd gevoel hebt is het makkelijker om afvallen vol te houden.

Eiwitten helpen je vol te zitten en zorgen er op die manier voor dat je minder eet (4, 5).

Hierdoor wordt afvallen makkelijker.



Daarnaast zorgt het eten van eiwitten ervoor dat je stofwisseling versnelt (6, 7).

Door een hogere stofwisseling verbrand je meer calorieën.

Onderzoek (8, 9, 10) toont aan dat een eiwitrijk dieet ervoor zorgt dat je 80 tot 100 calorieën extra per dag verbrandt.



Tot slot helpen eiwitten bij spierbehoud en spierherstel.

Op het moment dat je met afvallen bezig gaat zal je niet alleen in vet maar ook in spier afvallen.

Spieren verbranden zelfs als je stil zit calorieën.

Ze helpen jou dus met afvallen.



Door veel eiwitten te eten terwijl je afvalt verminder je jouw spierverlies.

Dit helpt jou om je stofwisseling op volle toeren te houden (11, 12, 13).

Zorg er dus voor dat jouw dieet voldoende eiwitten bevat.

het eten van veel eiwitten zal je helpen om afvallen mogelijk te maken


Stap 3: Start met sporten


Sporten is misschien niet je favoriete activiteit, maar het is wel erg belangrijk tijdens het afvallen.

Het is bewezen dat de stofwisseling van mensen die bezig zijn met afvallen vertraagd (14, 15).

Hierdoor zal je minder snel of zelfs helemaal niet meer afvallen.



Om dit te voorkomen kan het een goed idee zijn om te gaan sporten.

Uit onderzoek blijkt dat sporten deze vertraagde stofwisseling kan voorkomen (16).

Er zijn verschillende sporten die je zou kunnen doen om jouw stofwisseling op gang te houden:

  • Hardlopen
  • Fitness
  • Dansen


 Veel mensen vragen zich af wat beter is hardlopen of wandelen voor afvallen.

Hier is helaas geen eenduidig antwoord op.



Wil jij zeker weten dat je jouw stofwisseling op gang houdt?

Kies dan voor krachttraining zoals fitness.

Onderzoek toont aan dat krachttraining je stofwisseling op gang houdt en dat het je verlies in spieren vermindert (17, 18, 19).



Zoals je eerder hebt kunnen lezen is spierbehoud essentieel tijdens het afvallen.

Het kan dus een goed idee zijn om bezig te zijn met sport wanneer jij wilt afvallen.



Conclusie


Het vermijden van koolhydraten, het eten van veel eiwitten en sporten helpen je afvallen.

Met deze 3 stappen zul je 5 tot 10 kilo afvallen in de aankomende drie weken.

Wanneer je deze 3 stappen ook na het bereiken van je streefgewicht hanteert, dan voorkom je jojoën.

Dit stelt je instaat om jouw streefgewicht ook vast te houden.



Vind je het moeilijk om deze stappen in jouw leven toe te passen?

Of wil je een stap-voor-stap plan wat jou gegarandeerd 5 tot 10 kilo laat afvallen?

Dan is onze 3 Weken Afslank Challenge iets voor jou!



De 3 stappen uit dit artikel in combinatie met nog veel meer afslank tactieken hebben ervoor gezorgd dat al veel van onze deelnemers succesvol zijn afgevallen.



Natuurlijk zijn die resultaten heel mooi, maar de feedback die we van de deelnemers krijgen is zelfs nog beter.

Ze zijn na de challenge in staat om hun streefgewicht ook vast te houden doordat ze hun leefstijl hebben kunnen aanpassen.

Als jij klaar bent om een positieve verandering in jouw leven aan te brengen, dan zien we je graag terug bij onze challenge.



Heb je vragen of opmerkingen over dit artikel?

Laat het me weten in de reacties hieronder!


Deel dit artikel met je maatjes

Bas

Bas

Ontvang nu jouw 3 weken afslank challenge - gratis training

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.

Recente berichten

Volg ons op facebook

delingen