Ontvang de 3 weken afslank challenge - gratis training!

Ga vandaag nog op weg naar 5 tot 10 kilo minder!

Hoe Je Kan Afvallen Als Je 90 Kilo Of Meer Weegt

Je hebt waarschijnlijk al vaak geprobeerd af te vallen.

Helaas zonder blijvend succes.

Deze 7 stappen helpen je snel afvallen zodat jij onder de 90 kilo komt!

Inhoud:


Als je dit artikel leest dan heb je waarschijnlijk al meerdere keren geprobeerd af te vallen.

Vaak zonder succes.

Je ziet de weegschaal langzaam naar de 100 kilo toe sluipen of misschien zit je daar al overheen.


Ik weet dat deze hoeveelheid aankomen veel met je doet.

Zowel op emotioneel als fysiek vlak.

De reden waarom je op dit punt bent beland maakt niet uit.

Het enige wat nu telt is het heden.






We horen deze strubbelingen ook regelmatig van onze deelnemers:

  • Je kunt je je kinderen of kleinkinderen niet bijhouden tijdens het buitenspelen

  • Je hebt een verlengstuk nodig voor je veiligheidsriem in het vliegtuig

  • Je bent vaak moe en je lichaam heeft moeite met je gewicht




Hoe vervelend de huidige situatie ook is.

Het heeft geen zin om jezelf te veroordelen.

Laten we kijken hoe jij dat gewicht kan kwijtraken zonder alle emotionele bagage uit het verleden.



Laten we ons op de toekomst focussen.

  • Waar ben je nu naar op weg in het leven?

  • Waar wil je naartoe en wie wil je zijn?

  • Welke ervaringen wil je nog meemaken?




Het enige waar jij NU invloed op het is het heden.

Het proces zal tijd kosten, maar ik beloof je dat jij kan bereiken wat je wilt.

Het zal je lukken met de juiste mindset en handvatten.



Laten we samen op weg gaan naar heel wat maatjes minder en onder die 90 kilo duiken!

De 7 stappen die hieronder beschreven zijn bevatten een paar onderdelen van onze populaire 3 Weken Afslank Challenge.



Stap 1: Laat sport voor nu even voor wat het is


Wat?? Is dit een typfout??

Nee zeker niet.

Sport speelt maar een kleine rol tijdens het afvallen in vergelijking met je voeding.



Onderzoek naar vrouwen die wilde afvallen bevestigt dit.

De vrouwen die in dit onderzoek (1) alleen sportte en niet op hun voeding lette verloren 2,4% van hun lichaamsgewicht.

De vrouwen die echter alleen op hun voeding lette bleken 8,5% van hun lichaamsvet kwijt geraakt te zijn!

Dit toont aan dat voeding belangrijker is dan sport als jij wilt afvallen.



Sport kan zelfs een risico zijn als je 90 kilo of meer weegt.

Het kan voor onnodige belasting van je gewrichten en voor meer honger zorgen.

Als je in deze situatie zit dan is sporten het in het begin gewoon niet waard.



Wel raad ik je aan om dagelijks te wandelen.

Dit kan je bijvoorbeeld doen aan de hand van een wandelschema.

Pas nadat je gezonde eetgewoonten in je dagelijkse routine hebt opgenomen is het tijd om na te denken over een wat intensievere sport.



PS: ik zeg niet dat sport er niet toe doet.

Sport is zeker een belangrijk onderdeel van een gezonde leefstijl.

Wees echter realistisch over wat je echt resultaat oplevert en waar je dus in het begin de focus op moet leggen.

laat sporten in het begin zitten als je wilt afvallen


Stap 2: Tel geen calorieën


Het tellen van calorieën is een van de meest gemaakte fouten van mensen die 90 kilo of meer wegen.

Je hebt waarschijnlijk al meerdere diëten geprobeerd en je hebt het tellen van calorieën waarschijnlijk ook al meerdere malen gedaan.

Het is simpelweg niet leuk toch?

Dit is niet de manier waarop je zou willen leven right?



Natuurlijk is het handig om te weten welk voedsel veel calorieën bevatten zodat jij zeker weet dat je niet teveel binnenkrijgt.

….maar hier is het ding met calorieën tellen….

Wanneer je jouw focus legt op het eten van het juiste voedsel, dan hoef je nooit meer calorieën te tellen.



Daarnaast is er nog een reden waarom afvallen jou niet lukt.

…zelfs als je gezond voedsel aan het eten bent…

Als je 90 kilo of meer weegt, dan is je hormoonhuishouding flink aangetast is door je gewicht.

Je lichaam bevat waarschijnlijk te veel cortisol, te weinig testosteron, je bent insuline resistent etc….



Dit is de reden waarom onze lichamen niet in staat zijn om ook maar iets efficiënt te verwerken.

Zelfs gezond voedsel helpt je in deze staat niet…

Ik zal je verderop in het artikel vertellen hoe je dit kan verhelpen. 



Stap 3: Verwacht geen grote resultaten van kleine aanpassingen


“doe alles met mate”

Sommige fitness expert zullen je wijsmaken dat je nog steeds toetjes kan eten terwijl je aan het diëten bent.

Kleine aanpassingen leiden tot kleine resultaten.



Nee, ik zeg niet dat je al je lekkernijen moet opgeven….

Maar als je serieus aan de slag wilt met het verliezen van die extra kilo’s, dan moet je serieuze aanpassingen in jouw leven maken.



Volgens onderzoek (2) zijn korte en effectieve diëten beter dan standaard diëten.

Mensen die in de eerste weken van een dieet het meest afvallen zullen de beste resultaten hebben.

Zowel op de korte termijn als op de jaren die na het gewichtsverlies volgen: mensen zijn beter in staat om hun gewicht vast te houden.



Het is dus beter om snel die extra kilo’s kwijt te raken.

De beste manier om dit te doen is cold turkey.

Zou je liever 3 tot 5 kilo afvallen in 1 week of 3 tot 5 kilo afvallen in 2 maanden?

Snel afvallen en meteen resultaat zien is de manier waarop jij jouw dieet volhoudt.

Vertrouw me, ik weet waar ik het over heb.

Er zijn grote aanpassingen nodig als je wilt afvallen


Stap 4: Genees je darmflora



In dit stuk geef ik antwoord waarom je lichaam voedsel niet goed kan opnemen.

Je darmflora helpt bij de vertering van het voedsel dat jij binnenkrijgt.

Wanneer je darmen niet goed werken, lukt het je niet om essentiële voedingstoffen op te nemen.

Dit heet heeft een naam: een lekkende darm.



Nee, dit komt niet alleen voor bij mensen die problemen met hun spijsvertering hebben.

Dit gebeurt namelijk ook bij de meeste mensen die 90 kilo of meer wegen.

Het kan er zelfs voor zorgen dat je niet meer afvalt.



Het goede nieuws is dat je jouw lekkende darm makkelijk kan herstellen.

Voeg wat appelazijn aan je dieet toe, neem een goede probiotica zoals deze en start met het eten van gezond voedsel.

Probiotica zal je helpen om slechte bacteriën in je darmen te doden en goede bacteriën te verbeteren.

Dan nog even wat over gezonde voeding….



Stap 5: Eet voldoende eiwitten bij elke maaltijd

Mensen die 90 kilo of meer wegen hebben bijna nooit voldoende eiwitten in hun dieet.

Wanneer je voldoende eiwitten binnenkrijgt is het bijna onmogelijk om te veel te eten.

Eiwitten zorgen er namelijk voor dat je vol zit.

Hiermee voorkom je het hongergevoel van diëten en blijf je van ongezond voedsel af.



Probeer per dag 100 g eiwitten te eten in combinatie met vezelrijke groenten.

De groenten helpen je om de eiwitten te verteren.

Ontdek hoe dit je hongergevoel beïnvloedt.



Eiwitten zijn dé voedingsstof die je moet binnenkrijgen als je wilt afvallen.

Naast dat je sneller verzadigd bent bouwt eiwit ook je spiermassa op.

Spieren zorgen ervoor dat je vet verbranding hoger ligt.



Dit zijn voorbeelden van eiwitrijke producten:


Stap 6: Doe een koolhydraat detox voor één maand


Deze stap is de meest belangrijke als jij die extra kilo’s wilt kwijtraken!

… en wordt door velen helaas overgeslagen…



Er is een grote kans dat jouw lichaam op dit moment insuline resistent is.

Dit geldt voor 95% van de mensen die 90 kilo of meer wegen.

Dit is het resultaat van het eten van te veel (ongezond) voedsel.

Daarnaast is dit de reden waarom afvallen jou niet lukt.

Je blijft constant op hetzelfde gewicht hangen!



Je darmen werken niet optimaal en je kunt voedsel niet goed meer verwerken.

Een detox van alle koolhydraten is de BESTE manier om je hormonen te resetten, insulineresistentie tegen te gaan en afvalplateaus te doorbreken.

Dit is de reden waarom onze 3 Weken Afslank Challenge met een koolhydraat detox start.

Het lichaam heeft een pauze nodig van de overvloed aan voedsel om in staat te zijn om zich te resetten.



Deze reset is nodig als jij wilt afvallen!

Probeer koolhydraten voor een maand te vermijden.

Alle koolhydraten! ALLE!

(verwacht een korter lontje te hebben…)

Koolhydraatarm eten is key voor afvallen


Stap 7: Drink elke dag citroenwater


Deze stap is niet per se nodig maar citroenwater kan je helpen met afvallen.

Veel van de calorieën die mensen binnenkrijgen zit in drinken.

Door het drinken van citroenwater zorg je ervoor dat je minder calorieën binnenkrijgt.

Er zitten nauwelijk calorieën in citroenwater en het laat je hongergevoel verdwijnen.

Daarnaast zit citroen nog eens bomvol vitamine C.

WIN-WIN zou ik zeggen 😉



Knijp een halve citroen uit in een glas water voor het beste citroenwater!

Vermijd citroensap in een verpakking.

Alleen verse citroen heeft deze gezonde effecten!



Stap 8: Start met een serieus plan


Zoals ik in het begin al zei: serieuze resultaten zal serieuze inzet verlangen.

Als je hier hulp bij nodig hebt, dan willen we je graag helpen.

Het is niet moeilijk of zwaar.



In tegenstelling zelfs: het is vrij simpel en makkelijk te volgen, maar zonder alle toeters en bellen die andere afslankprogramma’s hebben.

Dit komt omdat dit plan niet voor iedereen is.

Het is voor vrouwen en speciaal ontworpen voor vrouwen die 90 kilo of meer wegen.



Als je jouw situatie herkent in dit artikel, check dan vooral onze 3 Weken Afslank Challenge even.

Dit is een volledig plan hoe  actie te ondernemen van wat je vandaag gelezen hebt.

Dit plan is ontworpen om onze deelnemers 5 tot 10 kilo te laten verliezen in slechts 3 weken.



Je kan het in meerdere ‘rondes’ doen, zonder extra kosten, als je meer wilt afvallen

Dit zijn natuurlijk mooie resultaten, maar de feedback die we krijgen van onze deelnemers is eigenlijk het mooist

Ze zijn na de challenge ook in staat om hun gewicht vast te houden doordat ze gezonde gewoontes hebben ontwikkeld.


Als jij klaar bent om een positieve verandering in jouw leven aan te brengen, dan zien we je graag terug bij onze challenge.

Doe dit niet alleen.

Doe dit met vrouwen die jou begrijpen en je helpen.

Vanessa is een van onze deelnemers die onder de 90 kilo grens is gedoken.

Dit zei ze daarover in onze besloten Facebook groep:



Vond je dit artikel leerzaam of heb je nog vragen?

Laat het mij weten in de reacties hieronder.




Bas

Bas

4 reacties

  1. Ik zou de tekst maar eens overlezen.
    Meervoud en enkelvoud.
    En echt sporten is wel heel belangrijk samen met goede voeding!
    Gelukkig heb ik geen problemen met mijn gewicht maar neem eens de trap of de fiets
    Of zet je auto eens iets verder weg.
    10.000 stappen per dag is niet nodig maar een half uurtje lopen per dag geeft al resultaat én energie !
    Goed bezig!

    1. Hoi Hielian,

      Dat zijn inderdaad goede tips wbt die auto, trap en fiets!

  2. Hoi hielian ik ben 85 en zouw ook wel wat kunnen afvallen ben ook te zwaar maar ben diabeet kan ik dan alles doen laat het even weten

    1. Hoi Nonny,

      Check dit vooral even met je huisarts. Als je pre-diabetes hebt, dan is zijn deze tips en onze 3 Weken Afslank Challenge zeker iets voor jou. Zodra je diabtes hebt, dan veranderd er een hoop en is het het best om dit met je huisarts te bespreken

Reacties zijn gesloten.

Ontvang nu jouw 3 weken afslank challenge - gratis training

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.

Recente berichten

Volg ons op facebook

[]