fbpx
Doe mee aan onze
gratis Afslank training!

En ontdek hoe jij 5 tot 10 kilo kan afvallen in
3 weken!

7 Simpele Stappen Om Afvallen Vol Te Houden In 2021!

Wil je afvallen in 2021, maar weet je niet hoe?

80% van de mensen houden hun goede voornemens niet vol.

Ontdek hier de 7 stappen waardoor afvallen jou in 2021 wel lukt!

Inhoud:

Deel dit artikel met je maatjes


Ah, de goede voornemens.

Heel veel mensen hebben ze, maar bijna net zoveel mensen weten ze niet waar te maken.

Dit jaar zijn er nog meer mensen met hun gezondheid bezig en dat is te merken.

De meeste mensen falen echter binnen 1 week.

Werken goede voornemens niet of ligt het ergens anders aan?

Wij zien dat hoe je goede voornemens benadert erg belangrijk is voor je succes.

Als je afvallen ziet als een zware opdracht, dan bekijk je het negatief en zal je het waarschijnlijk niet lang volhouden.

Als je jouw goede voornemens als een nieuwe start ziet, dan zie je het positief en is de kans groter dat je een nieuwe levensstijl ontwikkelt.

Om ervoor te zorgen dat jij jouw goede voornemens op het gebied van afvallen behaalt, heb ik een stappenplan voor je gemaakt.

Lees hieronder welke 7 stappen dat zijn.

Afvallen is een goed voornemen van veel mensen


1. Maak een lijst van dingen die je opgeeft

Het is belangrijk dat je ongezonde gewoontes opgeeft wanneer jij jouw goede voornemens wilt behalen.

Maak bijvoorbeeld een lijst met slechte eetgewoontes die afvallen verhinderen.

Kies 3 (of meer) gewoontes van deze lijst die je gaat doorbreken.

Denk bijvoorbeeld aan:
– Het drinken van frisdrank

– Het eten van snacks voor de televisie

– Het hebben van een wekelijkse ‘friet’ dag.

Schrijf deze op hang deze ergens in je huis op zodat je er aan herinnerd wordt. 



2. Zorg dat je doel een deadline heeft

Als je jouw goede voornemens dit jaar waar wilt maken, dan is het belangrijk om een doel met een deadline voor jezelf te stellen.

Bedenk voor jezelf wat je wilt bereiken.

Bedenk daarna in hoeveel tijd je dit wilt bereiken.

Een deadline zorgt ervoor dat je ergens naar toe kan werken.

Daarnaast zorgt een deadline ervoor dat er wat gezonde druk op zit.

“Ik wil 5 kilo afvallen in drie weken” kan een voorbeeld zijn van een doel met deadline.

Pak de kalender erbij en markeer jouw deadline op de kalender.

Denk vervolgens goed na over welke uitdagingen je tegen gaat komen in de periode tot je deadline.

Had je bijvoorbeeld een etentje met vrienden gepland of komt er een verjaardag aan?

Zodra je dit in beeld hebt kan je nadenken hoe je deze uitdaging gaat aanpakken.

Neem bijvoorbeeld gezonde snacks mee naar die verjaardag of zorg je ervoor dat je naar een restaurant gaat met gezonde gerechten. 

Het belangrijk dat je een deadline hebt als je wilt afvallen

5 tot 10 kilo afvallen in 3 weken?

Schrijf je in voor de gratis training.

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.


3. Maak een plan

Wanneer je je doelen hebt gesteld, is het belangrijk om een plan te maken.

Dit plan zal bepalen hoe jij jouw doelen gaat behalen.

Belangrijk hierbij is dat je kleinere doelstellingen maakt en deze markeert op de kalender.

Wanneer je deze kleinere doelstellingen haalt, dan weet je dat je op de goede weg bent om je hoofddoel te halen.

Schrijf bijvoorbeeld op je kalender op welke dagen je krachttraining gaat doen en welke je gaat wandelen.

Het plannen van je week of maand helpt je om structureel met je doelen bezig te zijn.



4. Vind steun in jouw omgeving

Vertel aan je vrienden, familie en collega’s dat je een nieuwe start maakt en dat je hun steun nodig hebt.

Wanneer andere weten welke doelen je hebt gezet, dan houden ze je verantwoordelijk door je te vragen hoe het gaat met je doelen.

De beste steun ontvang je wanneer je samen met iemand anders begint met afvallen.

Dit zorgt voor een stok achter de deur

Onderzoek wijst uit dat: wanneer jij met een partner afvalt je kans op succesvol afvallen groter is (1).

Dit is de reden waarom onze challenge een supportgroep heeft.

We horen van onze deelnemers dat deze groep ze de motivatie geeft om door te zetten en dat dit voor hen de stok achter de deur is.

Afvallen gaat beter wanneer je het samen doet


5. Drink meer water

Je zult vast weten dat het belangrijk is om genoeg water te drinken.

Het voedingscentrum raadt aan om 2 liter water per dag te drinken (2).

Water zal je helpen om het hongergevoel tijdens het afvallen te stillen. 

Vaak hebben we niet eens echt honger wanneer onze maag begint met knorren.

Wanneer je genoeg water drinkt, dan zal je maag alleen knorren als je echt honger hebt.

Je kan op verschillende manieren aan je 2 liter per dag komen.

Je kan uiteraard op een dag 2 liter water drinken.

Maar om het wat spannender te maken kan je bijvoorbeeld ook water met citroen of gemberthee drinken.

Beide geven je vetverbranding een boost waardoor afvallen makkelijker wordt.



6. Blijf actief

Wanneer jij begint met afvallen, dan zal je waarschijnlijk op je eten gaan letten.

Dit zorgt ervoor dat jij een paar kilo zal kwijtraken.

Wanneer jij niet beweegt, dan zal je op een gegeven moment niet meer afvallen.

Waarom?

Je lichaam merkt dat het minder energie binnenkrijgt en past daarop de energieverbranding aan.

Je lichaam vraagt dus om minder energie.

Om het lichaam in beweging te krijgen is er energie nodig.

Het is daarom aan te raden om te blijven bewegen wanneer jij wilt afvallen in 2021.

Dit houd je energieverbranding van je lichaam op gang.

Hierdoor zal je blijven afvallen.

Wandelen is een geschikte manier van sport als je in beweging wilt blijven.

Mocht je hier nog wat hulp bij nodig hebben, dan hebben wij hier een wandelschema.

Wist je trouwens dat het beter is om te wandelen, dan hard te lopen als jij wilt afvallen?



7. Beloon jezelf

Beloon jezelf wanneer je een doelstelling behaalt.

Een beloning hoeft niet per se eten te zijn.

Je kan jezelf bijvoorbeeld ook belonen door te gaan shoppen!

Beloon jezelf door een nieuwe jurk of ander kledingstuk te kopen.

Deze kleine beloningen zorgen ervoor dat jij de motivatie behoudt om jouw grote doel te behalen.

Conclusie

Het stellen van een doel is één ding, maar het daadwerkelijk behalen van dit doel is het tweede.

Als jij serieus bent over je goede voornemens op het gebied van afvallen, dan is het aan te raden om de bovenste 7 stappen te volgen.

Dit zal je in staat stellen om jouw afslank plannen voor 2021 waar te maken.

Mocht je dit toch nog moeilijk vinden of zeker willen weten dat je jouw doel behaald, dan is onze 3 weken afslank challenge iets voor jou!

Deze challenge bevat al de bovenstaande stappen en meer.

Onze deelnemers vallen gemiddeld 5 tot 10 kilo af in slechts 3 weken!


Dat is natuurlijk heel mooi, maar de deelnemers geven aan dat de sleutel tot hun succes de betrokken groep is.

In onze facebookgroep moedigen onze deelnemers elkaar aan, delen ze resultaten en zoeken ze steun bij elkaar wanneer dit nodig is.

Oud deelnemers geven aan dat dit die extra stok achter de deur is die ze nodig hadden.

Het mooiste is dat de deelnemers ook na de challenge in staat om hun gewicht vast te houden.

Dit dankzij de gezonde gewoontes hebben ontwikkeld tijdens het volgen van de challenge.

Als jij klaar bent om een positieve verandering in jouw leven aan te brengen, dan zien we je graag terug bij onze challenge.



Vond je dit artikel leerzaam of heb je nog vragen?

Laat het mij weten in de reacties hieronder.

Deel dit artikel met je maatjes

Bas

Bas

Ontvang nu jouw gratis Afslank training!

Door op de knop te drukken ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden. Wij gaan voorzichtig met jouw data om. Voor meer informatie zie privacybeleid.

Recente berichten

Volg ons op facebook